Samen op weg, tevredenheid leerlingen is uitstekend

De verdeling leerlingen heeft nog volop onze aandacht.

We denken goed na over alle input en brengen dillema’s in kaart. Soms bellen we ouders omdat we het ook even niet weten.

Wat goed is voor uw kind, blijkt immers soms voor alle partijen soms ook een verrassing te zijn. Soms zijn wij en/of ouders overtuigt dat we de beste keuze maken, maar blijkt dat we het niet goed hebben ingeschat. Dan voeren we na de herfstvakantie altijd het gesprek met elkaar. Regide doorpakken past ons niet.

En wat bedoelen we met “is goed voor uw kind’? Daarmee bedoelen we het volgen van instructies op zijn/haar niveau. De tussenresultaten van het technisch leesniveau zijn op goed niveau, sinds we dat op deze wijze aanbieden. Om deze reden willen we komend schooljaar in de bovenbouwgroepen dat gaan uitbreiden voor meer basisvakken.

Wat vooral goed is voor uw kind (-eren), is dat zij met plezier naar school gaan. Zich veilig voelen en tevreden zijn. Dat zij talenten kunnen laten schitteren op onze school. Zich gezien en gewaardeerd voelen. Dat leerkrachten kwalitatief goede lessen geven en kinderen helpen als zij hulp nodig hebben. Op basis van de tevredenheidslijst die anoniem door leerlingen uit de bovenbouw is afgenomen, blijkt dat onze kinderen onze school als “uitstekend’ beoordelen. We krijgen maar liefst een 8,4 van onze leerlingen als rapportcijfer. Daar zijn we erg trots op.

En ouders zijn voor ons goud waard! Naar jullie feedback wordt altijd geluisterd. Hebben we direct altijd een antwoord? Nee, maar we gaan wel nadenken. Wikken, wegen, onderzoeken, zoals de denkbubbels vanuit De Noordwijkse Methode.

Hartelijke groet, Carlina van den Heuvel

Directeur KBS De Viersprong

« Terug naar overzicht