Het Rekenlab

Vorige week zijn we met alle groepen bezig geweest met het Rekenlab: ‘Wiskunde in de kunst’.

Het was ons eerste Rekenlab en fijn om dit met de hele school te doen.

 

Zowel leerlingen als leerkrachten waren heel enthousiast over dit Rekenlab.

Het was erg leuk en zinvol om op een andere manier met rekenen bezig te zijn.

Mooi om te zien dat kinderen die niet zo sterk zijn in rekenen hier goed bij aan konden sluiten.

Ook zij waren heel enthousiast en betrokken.

Wat ons ook is opgevallen, is dat het Rekenlab voor kinderen die met rekenen weinig moeite hebben, het een hele uitdaging was.

Zij hadden meer moeite met het creatieve deel en hadden nu juist de hulp van anderen nodig.

 

In dit lab hebben kinderen van groep 1 t/m 6 geleerd over spiegel- en draaisymmetrie, motieven en patronen en kinderen van gr7-8 over verhoudingen en het maken van een stop motion filmpje.

Naast dat de kinderen veel hebben geleerd over bovenstaande onderwerpen, hebben ze ook veel geleerd in het samenwerken in tweetallen en/of groepjes.

Er moest overlegd en geluisterd worden naar elkaar, samen een plan maken en dit goed uitvoeren.

Kortom een zeer geslaagde week!

 

Juffrouw Annette, rekencoördinator en leerkracht groep 3-4

« Terug naar overzicht