Behouden rust in de school

Sinds gisteravond circuleren er dreigende berichten op sociale media, met verwijzingen naar scholen in het Voortgezet Onderwijs.

Bij aanvang alleen de grote steden. Maar nu ook op de VO-scholen in Nijmegen-Wijchen.

Wij hebben hier als basisscholen in Wijchen geen last van.

Maar willen alle ouders/verzorgers die zich zorgen maken geruststellen.

 

Onze deuren vallen in het slot. Er komt niemand ongezien binnen.

We moeten eigenlijk de voordeur altijd in het slot laten vallen, maar vergeten dat wel eens.

Dat doen we nu wel, zodat we voor alle ouders/verzorgers die zich zorgen maken, de veiligheid kunnen garanderen.

Speelt een groep buiten, dan is de deur vaak wel open, maar houdt de leerkracht toezicht.

 

Ik ga duimen dat de landelijke onrust snel stopt.

Dat we verbonden blijven.

Dat we de toenemende polarisatie niet nog meer voeden.

 

We behouden de rust bij onze kinderen en leggen de focus op goed onderwijs.

En ondertussen genieten we van onze mini-samenleving, waarin alle kinderen in de klas laten zien dat we geweldig met elkaar kunnen leren en leven.

Soms kunnen we meer van onze kinderen leren.

 

Vriendelijke groet, Carlina van den Heuvel

 

 

 

 

« Terug naar overzicht